понедељак, 29. мај 2017.

Sa Figmom u praksi



Krajem prošle godine (tačnije krajem decembra 2016.) rešio sam da jedan veći projekat realizujem u Figmi ovo je kratki rezime tog iskustva.

Početak

Nakon sat vremena "čačkanja" po Figminim opcijama rešio sam da ne učim kako da koristim Figmu već samo nastavim da radim ono što sam započeo u Adobe Illustratoru. Migracija je uglavnom protekla bezbolno jer sam postojeći grafički web dizajn koji je do tada urađen u Illustratoru izvezao kao SVG i to uvezao u Figmu. Problem su samo u nekim slučajevima pravili tekst boksovi i linkovane slike, neki se nisu korektno izvezli, a neki su se delovi pretvorili u krive. Uglavnom, sve što nije bilo kako "treba" morao sam "peške" copy/paste. Krajnji rezultat je bio identičan izvornom Ai fajlu.


Sredina

Dizajn preostalih strana je manje više protekao glatko, u toku rada svaku nepoznanicu sam rešavao pomoću Figmine dokumentacije. Da bih proverio stabilnost i jednostavno ispitao mogućnosti Figme (ona je ipak online aplikacija) ceo projekat mi je bio u jednom fajlu. Primetio sam da kako su se gomilale strane i fotografije na stranama jedino usporavanje je bilo kod otvaranja fajla a posle toga je sve radilo glatko.

Kraj

Završen projekat je se na kraju sastojao od nešto više od pedeset screenova. Koji su na kraju podeljeni u četiri fajla. Naime, primetio sam da kada se nagomilaju fotografije i strane u jednom fajlu Figma "obara" rezoluciju prilikom izvoza fajlova. Generalno Figma je odličana aplikacija za profesionalnu primenu.
Kolaboracija sa ostalim članovima tima klijentom i programerima je jedna od njenih najvećih prednosti. Po tom pitanju bi se mogla uporediti sa gDocom ali za dizajnere. Linux, Windows ili OSX to za Figmu ne predstavlja problem, standardno su podržani svi Google fontovi a ukoliko želite da se vaši lokalni fontovi ukljiče u deljeni projekat moraćete instalirati Figmin dodatak koji će se brinuti o tome.


Mane

Uočio sam samo dve mane prva je nedostatak tekst stilova (mada i to može da se reši pomoću trika), a druga je da kada nema stabilne internet veze Figma se poprilično uspori. Zbog ovog poslednjeg bilo bi dobro kada bi Figma imala i offlajn verziju ovako malo je nezgodno kad nema interneta.
No, da ne bih prepisivao šta Figma može pogledajte ovaj link i Youtube, a detaljniju vremensku tok napretka na ovom link-u.

Нема коментара:

Постави коментар

Популарни постови