недеља, 2. септембар 2018.

Affinity Publisher beta - nova perjanica DTP-a




Prošle nedelje javno je objavljena beta Affinity Publishera za Windows i MacOSX. Prirodno svi od njega očekuju da se ozbiljno suprotstavi apsolutnom dugogodišnjem šampioni Adobe inDesign-u. A da li je to moguće? Moje je mišljenje da jeste. Generalni problem svih profesionalnih aplikacija što se brzo uljujkaju u svoju slavu i ogluve na zahteve - molbe korisnika. Pa onda postanu nezgrapni komplikovani za upotrebu a često “gutaju” resurse.
Pre moje sesije testiranja pregledao sam dostupnu dokumentaciju i pregledao tutorijale objavljene na matičnom sajtu. Iznenadilo me što je Affinity Publisher moguće instalirati i na mom vremešnom MacBook Pro-u iz 2010. Godine Adobe se sa njega “odjavio” još pre dve godine. Za test sam napravio brošuru od osam strana. Generalno za nju sam potrošio malo više vremena nego što bi potrošio u Adobe-ovom inDesign-u, ali to prepisujem tome što mi prvi put. Mada sve to govori da prelazak i nije tako težak. Affinity Publisher kao ostale Serif-ove aplikacije koristi malo drugačiju logiku od Adobea pa to može predstavljati problem za one koji hoće da se “pozdrave” sa Adobeom.



Affinity Publisher me je prijatno iznenadio u radu sa slikama, tabelama i upravljane stilovima. Ono što me je donekle razočaralo je nemogućnost upotrebe različitih mastera na spread stranama, prilično kratak spisak podrške jezika za hifenaciju i nedostatak podrške za footnote. Ostalo je manje više tu. Ukupan utisak je da Affinity Publisher vrlo funkcionalana aplikacija i da je i u ovoj beta fazi upotrebljiv za kraće (za mene kraće znači sve do 64 strane) brošure i časopise. To je aplikacija koja ima dobre izglede za budućnost. Preostaje nam samo da malo sačekamo. No, bez obzira na sve preporučujem da sa matičnog sajta preuzmete beta verziju i sami zaključite koliko sam u pravu ili krivu.

Ukoliko želite da vidite publikaciju sa kojom sam testirao Affinity Publišer možete je pogledati u PDF-u ili sve preuzeti sa Boxnet linka.






Нема коментара:

Постави коментар

Популарни постови