петак, 23. октобар 2015.

Podcast na Dropboxu

Uvod:

Podkast na Dropbox-u i nije dobar izbor. Prvo dnevni propusni opseg (bandwidth) je 20GB, ako pretpostavimo da je jednočasovni 64 kbps mono mp3 fajl oko 25MB to znači da se fajl može preuzeti 800 puta.Već sa desetak epizoda broj preuzimanja na dnevnom nivou pada na 80 (pihhh). No, bez obzira na sve to ovo je samo mali verovatno beskorisni eksperiment, i na žalost opisuje moje iskustvo samo na OSX-u.


Kako i šta?

Za početak potrebno je da imate otvoren nalog na Dropbox-u. Generalno princip je jednostavan u Public folderu kreirate direktorijum myPodcast (ili kako vam odgovara) i u njemu RSS Feed fajl sa prikazom i likovima sadržaja vašeg podcast foldera. Zatim iskopirate javni link vašeg RSS fajla (desini klik-Copy public link) i dobijenu putanju podelite kao vaš podcast link. I to bi bilo to.

Struktura RSS za iTunes Npr.

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<rss xmlns:itunes="http://www.itunes.com/dtds/podcast-1.0.dtd" version="2.0">
  <channel>
    <title>Audio knjige sa Dropboxa</title>
    <link>putanja do/index.rss</link>
    <description>Knjige samo za mene... :)</description>
    <itunes:summary>Tekst</itunes:summary> 
    <language>sr</language>        
    <copyright>2015</copyright>     
    <itunes:subtitle>Podnaslov</itunes:subtitle>    
    <itunes:author>Ja</itunes:author>   
    <itunes:owner>
      <itunes:name>Ja</itunes:name>
      <itunes:email>email</itunes:email>
    </itunes:owner>  
    <itunes:image href="https://putanja do slike/400x400.jpg"/>    
    <itunes:category text="Book">
      <itunes:category text="Audio"/>
    </itunes:category>
    <itunes:category text="Book &amp; Audio"/>
   <itunes:explicit>No</itunes:explicit>
    <itunes:keywords>book,audio,serbian</itunes:keywords>
    <item>
      <title>fajl.mp3</title>
      <itunes:author></itunes:author>  
      <itunes:image href="https://dl.dropboxusercontent.com/u/1052492/myPodcast/images/400x400.jpg"/>
      <enclosure url="putanja do.mp3" length="1317395" type="audio/mp3"/>
      <guid isPermaLink="false">c9da608daa71e052d470b09b61fac0169ed99238</guid>
      <pubDate>Wed, 21 Oct 2015 02:25:30 +0200</pubDate>
      <itunes:duration>164</itunes:duration>    
    </item> 
  </channel>
</rss>

Automatizacija kreiranja RSS na OSX

Iako je suština jednostavna, kreiranje RSS i njegovo ažuriranje može biti iscrpljujuće. Na internetu tj. preciznije na GitHub-u pronašao sam Dropcaster. To je podkast feed generator koji radi preko terminala (command line). Za instalaciju koristi RubyGems i dovoljno je samo upisati

$ gem install dropcaster

u terminal. Sledeći korak je da raspakujete preuzeti dropcaster-master.zip i iz foldera test > fixtures > channel.yml otvorite u nekom teks editori i upišete relevantne podatke NPR.

:title: Audio knjige sa Dropboxa
:subtitle: Knjige se često update-uju
:url: https://dl.dropboxusercontent.com/u/vaš ID/myPodcast/index.rss
:language: en-us
:copyright: 2015
:author: Ja
:description: Knjige samo za mene :)
:owner:
  :name: Ja
  :email: moj@email.com
:image_url: https://dl.dropboxusercontent.com/u/vaš ID/myPodcast/images/400x400.jpg
:keywords: [book, audio, serbian]
:categories:
  - [Book, Audio]
  - Book & Audio
:explicit: No

I taj ispravljeni channel.yml prebacite u folder sa *.mp3 fajlovima sledeći korak je da preko terminala pokrenete dropcaster

$ dropcaster > index.rss

i u pablic folderu će se pojaviti generisan rss fajl. Copirajte public link rss fajla i podelite ga sa publikom.

Update RSS fajla na jedan klik

Ako relativno često postavljate nove *.mp3 fajlove kod svake izmene treba ažurirati (update-ovati) RSS fajl. Ja u svom svakodnevnom radu često menjam računare pa mi se i putanja do Dropbox foldera često menja, pa sam taj problem sa jednostavanom Bash script-om,

#!/bin/sh
dir1='/moja putanja/myPodcast/Umberto_Eco-Prasko_groblje/'
dir2='/moja putanja/Dropbox/Public/myPodcast/images'
cd '/moja putanja/Dropbox/Public/myPodcast/'
$dir2/dropcaster $dir1 > index.rss

a zatim pomoću Automator-a sam napravio aplikaciju koja poziva bash sript



na kraju je moja struktura direktorijuma izgledala kao na slici, a ažuriranje RSS se svela na jedan klik.



Problemi i FeedBurner kao rešenje

Ukoliko se za slušanje - gledanje podkasta koristi aplikacija koja nije iTunes može doći do nekih manjih problema. Taj problem se najlakše ”preskače" upotrebom Feed Burner-a koji će od public linka RSS fajla generisati novi, koji će biti kompatibilan sa svim aplikacijama za gledanje - slušanje podkasta, a ujedno će te dobit i neke nove opcije kao što je statistika, slanje obaveštenja i sl.


Sve u svemu glavna mudrolija je kako automatizovati generisanje RSS-a tj. njegov update. 
Komercijalno rešenje koje može i u ovome da pomogne je npr. Zapier, dalje nisam tražio :).

Нема коментара:

Постави коментар

Популарни постови